Sunday, 4 November 2012

PERTEMUAN DAN PERPISAHAN ADALAH KERANA ALLAH S.W.T

apabila kita bertemu dan berkasih sayang kerana ALLAH S.W.T..nescaya kita akan mengecapi kebahagian yang tidak kita sangka....

dan apabila kita perpisah juga kerana ALLAH S.W.T, nescaya perpisahan kita itu membawa seribu erti kepada kita

tak perlu la untuk kita membenci, menyalahkan diri sendiri, menyalahkan orang lain....kerana perbuatan itu semua mendatang keburukan kepada kita...cuba fikir, adakah patut kerana cinta kita xmakan berhari2, tp tu kira ok lagi...last2 dia makan jugak....tp ada yang lebih teruk sampai nak terjun bangunan...tp yang peliknya nak terjun dari tingkat satu...kenapa x terjun dari tingkat 18....alang-alang menyelup mpekasan biar sampai ke pangkal lengan...semua perbuatan nie haya memudaratkan diri serta menyusahkan orang lain....tp punya la degilnya manusia,dia cakap aku buat macam nie sebab nak bagi kerja kat bomba untuk selamatkan aku......nampak sangat kan yang masih xsedar diri........

kalau macam nie la sikiap setiap manusia....macam mana kita nak dapatkan keredhaan dari NYA..

sama2 kita renungkan, sejauh mana kekuatan diri kita, dalam menjalani kehidupan seharian dengan mengharapkan keredhaan dari ALLAH S.W.T..

No comments:

Post a Comment