Sunday 11 November 2012

TAHNIAH

Assalamualaikum....apa kabar semua...

Untuk hari nie, Alhamdulillah bersyukur kepada illahi, atas segala nikmat yang telah aku dapat sepanjang 22 tahun kehidupan di alam dunia ini. setiap cabaran dan rintangan yang aku lalui adalah untuk mematangkan dan menguatkan diri aku serta menjadikan aku seorang yang lebih mengenali akan diri aku dan orang lain yang berada di sekitar aku..

alhamdulillah hari nie, tengah2 ber fb td, aku dapat satu panggilan daripada kawan baik..kawan yang sangat aku hormat dan sangat aku sayang...dia kol, dengan memulakan bicara dengan bertanya kabar aku..aku alhamdulillah sihat.seperti biasa..setelah beberapa ketika berbicara dengannya, rupanya ada sesuatu yang ingin disampai...dalam fikiran aku, aku mula meneka apa yang nak disampai oleh nya..tekaan aku hanya satu..tidak ada jawapan yang lain bermain dalam kepala aku ketika itu..aku terus bertanya apa yang nak disampai....lalu dia bercerita,,tekaan aku mengena..dengan apa yang diceritakan itu, aku mula tersenyum, n tenang menghadapi dan mendengar setiap tutur kata yang dikeluarkan olehnya..

tidak ada ucapan lain yang dapat aku ucapkan kepada sahabat aku melainkan ucapan tahniah dan secedis doa untuknya, "semoga berbahagia bersamanya".

aku tidak boleh berkata apa2..dalam hati hanya berdoa, Ya Allah, kau telah makbulkan doa hamba mu ini Ya Allah...Kau satukan lah hati mereka untuk selamanya, Kau permudahkanlah urusan mereka Ya Allah, Kau lindungilah mereka,Kau bahagiakan mereka berdua Ya Allah...

itu untuk sahabat aku, untuk aku, aku xpernah lupa mendoakan diri aku supaya dilapangkan hati,tenangkan fikiran, dipermudahkan segala urusan,,,diberi kekuatan dan ketabahan beserta dengan kesabaran untuk menghadapai hari-hari yang mendatang..hanya pada Mu aku berserah, dan hanya pada Mu aku memohon pertolongan...

SEMOGA BERBAHAGIA..IKHLAS DARI AKU ZULKEFLI.....

No comments:

Post a Comment